Медији: Америчке власти бациле око на ТВ канал Russia Today

Амерички истражни органи оптужили су за утају пореза власника телевизијске компаније RTTV America Алексеја Јазловског

Амерички истражни органи оптужили су за утају пореза власника телевизијске компаније RTTV America Алексеја Јазловског, који се у САД третира као фактички власник америчког одељења руске државне телевизије RT (Russia Today).

Према резултатима истраге, Јазловски је почев од 2002. давао лажне податке у личним и пословним пореским декларацијама, покушавајући да сакрије приходе у висини од 2,6 милиона долара. Поред тога, руски бизнисмен је оптужен и за незаконито добијање пореских олакшица у висини од 1,2 милиона долара и коришћење непријављеног банковног рачуна у Луксембургу. Јазловски може бити осуђен на три године затвора иако је признао кривицу, пише руски лист „Комерсант“.

Главна уредница RT Маргарита Симоњан изјавила је да је Јазловски потписник уговора са ТВ каналом, а RT има стотине таквих потписника: „RTTV America je посебна фирма, она сама води рачуна о својим пореским обавезама. Телевизија RT нема ни права ни техничких могућности да проверава како послују и да ли уредно плаћају порез фирме са којима она има потписан уговор.“

По мишљењу Симоњанове, истрага против руског бизнисмена поводом утаје пореза заправо је „обична ситуација“ од које западни медији покушавају да направе „невероватан скандал“. Она је уверена да „медијима не би пало на памет да се баве таквом темом“ да Јазловски није био повезан са ТВ каналом RT. По њеним речима, RT прекида уговор са RTTV America, јер жели да сачува своју репутацију. „Али ми се категорично не слажемо са алузијама да порески прекршаји за које америчке власти оптужују власника RTTV America имају било какве везе са ТВ каналом Russia Today“, нагласила је Маргарита Симоњан.

Росијскаја газета. Сва права задржана.

Више занимљивих садржаја пронађите на Russia Beyond на српском