Украјина огорчена због појаве карте са Кримом у саставу РФ на бугарској ТВ

После протеста украјинске амбасаде бугарска телевизија станица БНТ 1 саопштила да је појава карте са Кримом у саставу Русије била техничка грешка. Украјина је раније из сличних разлога, такође, била „непријатно изненађена“ и протестна писма упућивала, између осталих, француским и британским издавачким кућама Larousse и Oxford University Press или компанијама Coca-Cola и Adidas.

Бугарска телевизијска станица  БНТ 1 емитовала је  карту Русије са Кримом у њеном саставу, пренела је агенција РИА Новости.

Амбасада Украјине саопштила је на својој Фејсбук страници да се карта са полуострвом Крим у саставу Руске Федерације појавила у програму током вечерњег информативног програма  25. јануара. На  протест украјинске стране телевизијска станица БНТ 1  објаснила је да је у питању техничка грешка.

Раније се амбасада Украјине у Италији жалила на италијанску публикацију Limes, због чланка у коме је Крим третиран као део руске територије. Оштре критике украјинских политичара изазвале су и карте РФ са Кримом у њеном саставу које су објавиле компаније Coca-Cola и Adidas, а лидери екстремистичких партија Олег Тјагнибок и Лег Љашко чак су тражили да се повуку сви њени производи и компанији Coca-Cola забрани рад на територији Украјине.

У октобру 2015. године украјинска амбасада у Великој Британији упутила је издавачкој кући Oxford University Press протестно писмо, након објављивања уџбеника географије за 2016. годину са картом Русије и полуострвом Крим као њеним саставним делом.

На мети украјинских протеста нашао се и француски Larousse, који је штампао економски атлас света за 2016. годину. Чињеницу да се Крим нашао у саставу Русије Кијев је назвао „непријатним изненађењем".

Нешто касније још јдан француски издавач Rocher у свом геополитичком атласу света Крим је третирао као део РФ.

Росијскаја газета. Сва права задржана.