Руски политиколог истражио пропагандну делатност DW у Русији

Политиколог и колумниста руског портала „Ридус“ Иља Ухов истраживао је рад немачке медијске куће Deutsche Welle и њен утицај на поједине руске медије.

Из финансијског извештаја немачке компаније за 2014. годину може се сазнати да је DW добио додатних 278,5 милиона евра из федералног буџета за пропагандну делатност, сазнаје Ухов. А та средства су издвојена пре свега за рад у Русији, Украјини, Африци и у арапским државама. Приступ тим информацијама је слободан, пише на сајту Ридус.

Deutsche Welle је 2014. године располагао са укупно 311 милиона долара. „Дакле, сума издвојена за 'специјалне задатке' у Русији, Украјини и на Блиском истоку износи око 90% свих средстава немачке државне компаније“, израчунао је Иља Ухов.

„Неколико пута недељно новинари DW учествују у информативним програмима главних руских ТВ партнера – РБК и Дождь. Од августа 2015. новинарка Жана Немцова, ћерка убијеног у фебруару 2015. у Москви руског политичара Бориса Немцова, задужена је за развој редакције DW на руском језику.“

У извештајима на које је Ухов обратио пажњу наводи се сарадња са порталима Newsru.com и Lenta.ru, док 41 партнер остаје неименован.

Експерт фонда „Народна дипломатија“ Владимир Киријев овако је коментарисао немачку пропаганду у Русији: „Треба рећи да Немци то не чине отворено. Они се крију иза медијских партнера, а руски медији могу постати партнери ако отворено покажу да су против Кремља. Желите немачки новац? Испричајте нам како и колико мрзите политику Кремља“, каже за „Ридус“ Владимир Кирејев. 

Росијскаја газета. Сва права задржана.