Немачки медији усхићени искључењем руских спортиста са Параолимпијаде

Одлука Међународног параолимпијског комитета да репрезентацији Русије не дозволи учешће на Параолимпијади у Рију одушевљено је прихваћена у Немачкој. Медији су усхићени храброшћу МПК и оштро критикују председника МОК-а Томаса Баха јер са ОИ није искључио све руске спортисте.

Тако Frankfurter Allgemeine Zeitung  цинично констатује да ће суспензија руских Параолимпијаца „ићи у корист спорту“. Примећује са жаљењем да су Томасу Баху за колективну дисквалификацију била отворена сва врата, а да је он изабрао да се провуче на споредни излаз или мала врата".

Уколико су речи Виталија Мутка да за суспензију руских спротиста није било „никаквих основа“ добро пренете, онда је из Москве стигла шала дана, и то није ништа друго него ругање свима онима који верују да у спорту треба да буде поштења. На крају крајева и самим спортистима, пише FAZ.

Није притом схватљиво зашто аутор текста тако реагује на Муткову изјаву, пише РИА Новости, и подсећа да су Параолимпијци суспендовани на основу такозваног извештаја Ричарда Мекларена о „руском допинг програму“, чији су аутори одбили да предоче било какве конкретне доказе за своје тврдње и оптужбе.

Zeit  je објавио текст под називом МОК се обрукао" у коме одлуку МПК оцењује као „исправну и правичну“, док за Томаса Баха, пак, каже да му је недостајало храбрости" да казни починиоце, како се тврди у тексту немачког листа.

Притом МПК није казнио никакве починиоце, него целу руску репрезентацију у којој по информацијама националног МПК нема ни једног спортисте из Меклареновог извештаја, констатује РИА Новости.

У Билду је освануо наслов Суд коначно истерао Русију из Рија", док Westdeutsche Allgemeine Zeitung одлуку МПК назива „шамаром Баху“.

Остаће упамћена и ова реченица из Билда: „Макар да други део ОИ у Рију почне без Русије! Спортистима инвалидима Владимира Путина није дозвољено да изађу на старт у Рију“, наводи се у тексту. 

Росијскаја газета. Сва права задржана.