Велика Британија сумњичи Русију за утицање на резултате Брегзита

Одбор за државну управу и уставна питања дошао до закључка да су Русија и Кина могле бити умешане у снажан DDOS напад са циљем утицања на резултате Брегзита, пише The Guardian

Одбор за државну управу и уставна питања британског парламента саопштио је да су земље као што су Русија и Кина могле бити умешане у обарање сајта, на коме су се уочи референдума о чланству Велике Британије у Европској унији регистровали бирачи, пише The Guardian.

Одбор није установио ко је тачно одговоран за напад, међутим, приметили су да Русија и Кина у сајбер нападима користе „приступ заснован на познавању психологије масе и умећу употребе људи“.

Министри су били принуђени да продуже рок за регистрацију за гласање на референдуму о изласку Велике Британије из ЕУ када је сајт оборен. Квар сајта изазвао је страховања да десетине хиљада љуи нће успети да искористе своја основна грађанска права, наглашава лист.

Британски парламент је саопштио да је до пада сајта дошло због пораста интересовања за референдум, јер је последњег дана покушало да се региструје преко пола милиона људи, подсећа британски лист.  

У новом извештају, међутим, наглашава се да је сајт пао због DDOS напада мреже компјутера који су били заражени штетним програмима и преоптеретили сајт, пише The Guardian.

Мада ово није утицало на резултате избора Одбор сматра да је од изузетне важности да се извуче наук за убудуће, и то не само са техничке стране, пише The Guardian

На Велики Британију изврши се месечно на десетине сајбер напада, рекао је Киаран Мартин,шеф Центра за владине комуникације Велике Брианије, истичући да су мђу њима и хакери које финансира руска држава и који покушавају да украду поверљиве информације веезане за одбрану и спољну политику.

Русија је раније у више наврата била оптуживана за мешање у преседничке изборе у САД и Француској, подсећа лист, преноси портал телевизије РТ на руском.

Свако, па и делимично копирање материјала Russia Beyond без писмене дозволе и линка на оригинални текст објављен на веб-сајту Russia Beyond третира се као грубо кршење закона о ауторским правима Руске Федерације. Russia Beyond и медијски холдинг RT задржавају право реаговања на сличне противправне радње и покретања судског поступка.