Нова научна метода може да предвиди утицаје Сунчевог зрачења на Земљу годинама унапред

Pixabay
Група научника из Русије, Аустрије и Белгије развила је методу предвиђања снаге 11-годишњег соларног циклуса. Истраживање ће нам помоћи да схватимо Сунчево магнетно поље које утиче на наше здравље и на функционисање електричних уређаја.

Предвиђање Сунчеве активности је следећи корак у истраживању космоса, кажу научници. На врхунцу активности Сунчево магнетно поље је тако јако да брише галактичке космичке зраке из нашег соларног система и тако утиче на све системе у орбити које је направио човек.

Научници са московског Сколковског института за технологију (Сколтех), Универзитета у Грацу и Краљевске опсерваторије Белгије развили су методу која омогућава предвиђање снаге следећег 11-годишњег соларног циклуса далеко више унапред него што се досад могло очекивати.

„Проучавање соларне активности је наука будућности”, каже Татјана Подладчикова, професор у Сколтеху и водећи аутор истраживања. „То је оно што нас све повезује, чини наше животе бољим и омогућава нам да водимо рачуна о нашој планети.”

Сваки соларни циклус има број и ми сада достижемо најнижу тачку 24. циклуса соларне активности. Када садашњи соларни циклус достигне врхунац и магнетни полови Сунца замене места, знаћемо колико ће бити јак следећи 11-годишњи циклус.

Истраживање је открило да соларна активност у опадајућој фази циклуса утиче на снагу следећег циклуса. У опадајућој фази на Сунцу се појављује мањи број Сунчевих пега, које могу да омогуће разумевање активности током следећег циклуса.

Према прогнозама, будућа соларна активност ће бити ниска, а снага следећег, 25. циклуса соларне активности биће још слабија од тренутне. Резултати студије су објављени у часопису The Astrophysical Journal.

Сазнајте такође да ли Земљу очекује мало ледено доба