Руски научници открили како да помоћу хладне плазме уништавају ћелије рака

Global Look Press

Научници планирају да до краја 2021. године заврше тестирање ове методе на живим организмима и представе резултате истраживања.

Стручњаци из Института за општу физику „Александар Прохоров” и са Руског националног истраживачког медицинског универзитета „Николај Пирогов” раде на јединственој методи лечења онколошких обољења, у којој се хемиотерапија комбинује са применом хладне плазме. Научници су већ открили како да елиминишу преко 20 врста ћелија рака, саопштио је у понедељак за агенцију ТАСС аутор научног рада, руководилац теоријског одељења Института за општу физику, шеф катедре за физику медицинско-биолошког факултета Руског националног истраживачког универзитета Намик Гусејн-заде.

Плазмена медицина је нова научна област у којој се медицинске методе комбинују са приступима заснованим на достигнућима у сфери физике. Такозвана хладна плазма састоји се из делимично јонизованог гаса, који садржи активне радикале. Назива се „хладна” зато што њена температура приликом деловања на живе организме не прелази 37-40°С. Примена хладне плазме већ је доказала своју ефикасност при убрзавању процеса зарастања рана и њихове стерилизације.

Аутори истраживања, које је финансијски подржао Руски фонд за фундаментална истраживања (РФФИ), раде на откривању метода за лечење онколошких обољења помоћу хладне плазме у комбинацији са препаратима хемиотерапије.

„Ова метода лечења подразумева деловање хладном плазмом на болесника у комбинацији са применом хемиотерапије. Успешност методе у борби против онколошких обољења већ је доказана низом експеримената на ћелијама. Ово решење омогућава уништавање преко 20 врста ћелија рака. Циљ нашег научног рада је да се смањи укупна токсичност хемиопреперата и повећа прецизност деловања лечења на оболеле ћелије”, изјавио је научник за ТАСС.

Приликом експеримената са ћелијама рака истраживачи су приметили да хладна плазма делује само до дубине од неколико сантиметара, док сама терапија има кумулативни ефекат. Добијени подаци нам омогућавају да се надамо да ће лечење неких облика онколошких обољења бити могуће помоћу портативног апарата за производњу плазме, на којем раде научници. Једна од метода деловања на тумор који се налази у дубини тела могло би бити деловање плазме на течност која се затим убризгава у организам пацијента.

Научници планирају да до краја 2021. године заврше испитивање ове методе на живим организмима и представе резултате истраживања.

Прочитајте такође! Снага светлости: Руски научници пронашли нови ефикасан метод лечења рака