Из космоса открива нисколетеће дронове: Руси направили нови модел радара за извиђачке сателите

Слободан Ђукић
Космички радарско-осматрачки комплекс за откривање нисколетећих циљева, укључујући ту и беспилотне летелице, завршио је своја летно-техничка тестирања. Имплементација специјалних алгоритама које су створили научници холдинга РТИ ће обезбедити радарско скенирање Земље у супервисокој резолуцији, без обзира на метео-услове.

Како су саопштили у холдингу РТИ (интегрални део АФК „Система“), тестирања софистицираних радарско-осматрачких система за даљинско сондирање Земље су успешно реализовани у 2018.години. преноси интернет портал РИА Новости.

„Институт за радарску технику А.Л.Минца, који је део групе компанија РТИ, је развио технологију помоћу које ће бити направљени радарски системи интегрисани на космичке летелице (сателите). Њихов основни задатак ће бити радарско скенирање површине Земље и њене орбите, што ће омогућити и откривање нисколетећих циљева“- рекли су у информативној служби компаније.

Наглашавамо, да ће приликом конструкције самог радарско-осматрачког комплекса бити примењени специјални алгоритми који ће обезбеђивати да се приликом скенирања површине Земље добију подаци у супер-високој резолуцији. Ови алгоритми ће обезбедити и потпуно нове начине детекције и праћења покретних објеката, што је изузетно важна техничка могућност- преноси интернет портал Взгљад.

Према речима директора РТИ Максима Кузка, нове техничке могућности ће довести до отварања нових комерцијалних тржишних услуга када је у питању сондирање Земље.

У холдингу су такође подсетили, да је у овом моменту присутан заначај пораст орбиталне групације састављене од космичких система за радарско осматрање. Овај раст је последица низа конкретних предности који ови комплекси имају у односу на конкуренцију. Конкретно, за њих нису препрека метео-услови, а захваљујући напредним алгоритмима који су имплементирани у развој нових радарско-осматрачких станица, далеко је већа површина скенирања у јединица времена, а са тим и манипулација далеко већим бројем релевантних података.

Прочитајте такође: Ростех показао дрон „Корсар“ на сајму „Армија 2019“