У морима на руском Далеком истоку крије се милион нових лековитих једињења

Franco Banfi / ZUMAPRESS.com/Global Look Press
Истраживачи верују да би Русија могла да се нађе на првом месту у свету по производњи лековитих једињења од морских бескичмењака.

У организмима бескичмених становника мора руског Далеког истока могло би да се налази од сто хиљада до милион нових лековитих једињења, наводи се у истраживању објављеном у научном часопису Marine Drugs. Како се истиче антиканцерогену активност притом, највероватније, има од шест до шездесет хиљада организама.

Научници су направили прогнозу засновану на подацима о броју већ познатих врста бескичмењака, пронађених на северозападу Тихог океана. Према објављеним подацима у наведеном тескту у водама Јапанског, Охотског и Беринговог мора могло би да буде од неколико десеетина хиљада до два милиона врста бескичмењака које тек треба открити и проучити њихова лековита својства.

„Према нашим проценама само на руском Далеком истоку могло би да буде пронађено од сто хиљада до милион нових лековитих једињења. Од тог броја између шест и шездесет хиљада треба да имају антиканцерогену активност на предклиничком нивоу, а од 150 до 1,5 хиљада доћи ће до клиничких испитивања. Већина треба да буду нова једињења која не наликују оним раније откривеним”, прокоментарисао је један од аутора рада, Владимир Катанајев, сарадник Далекоисточног федералног универзитета и професор Женевског универзитета.

Како је овај научник објаснио, реч је о огромном броју по стандардима светске фармаколошке индустрије. Истраживачи верују да би Русија могла да се нађе на првом месту у свету по производњи лековитих једињења од морских бескичмењака, међу којима велики број има снажан антитуморски потенцијал.

Истраживачи су такође упозорили на важност очувања морског биодиверзитета, будући да би потенцијална комерцијална корист од нових биолошких активних једињења могла да буде мртво слово на папиру због генерално негативних тенденција. Научници су, наиме, израчунали да у просеку сваког дана на Земљи нестане 150 врста живих организама.

Осим тога научници су развили метод проучавања нових лековитих компоненти морских животиња који се може користити за слична прорачуне у другим морским акваторијама. Они сматрају да добијени резултати могу бити корисни приликом стратешких планирања.

Прочитаjте такође! Руска компанија направила еквивалент најскупљег лека на свету