На Уралу пронађено гробље пећинских медведа чији су остаци стари преко 30 хиљада година

Костур пећинског медведа

commons.wikimedia.org CC BY-SA 3.0
Палеонтолози из Јекатеринбурга пронашли су на Уралу гробље са десет пећинских медведа чији су остаци стари преко тридесет хиљада година.

О томе рекао је за новинску агенцију ТАСС Павел Косинцев, виши научни сарадник Института за екологију биљака и животиња Уралског одељења Руске академије наука, напомињући да је слична пећина на Уралу последњи пут откривена пре шездесет година.

„Пећина с гробљем пећинских медведа у којој су обављана истраживања наравно не представља откриће. Такве пећине познате су на Уралу одраније, само што су откривене одавно и што су многе од њих туристи опустошили. Последња таква пећина откривена је на Укралу шездесетих година прошлог века. Док су ову пећину у нетакнутом стању спелолози открили тек недавно, зато је то откриће за нас било неочекивано”, рекао је Косинцев.

Илустрација пећинског медведа

Како је навео, у пећини су пронађени остаци десет медведа који су у пећини проводили зиму. Према димензијама пећине животиње су биле знатно крупније од сурих медведа, око један и по пут. Верује се да су били светлији боје”, рекао је Косинцев. У пећини су, такође, пронађени трагови ловаца који су ту боравили пре четири до пет хиљада година.

Остаци су послати на даља истраживања, научници треба да реконструишу изглед животиња, старост, начин исхране, чиме ће се позабавити руске лабораторије.

Прочитајте такође! Руски археолози у Сибиру пронашли лобању изумрлог пећинског лава стару 30 хиљада година