Руски научници направили прве фотографије честица новог вируса корона под микроскопом

Руски стручњаци из лабораторије Новосибирског државног научног центра за вирусологију и биотехнологије Вектор направили су прве фотографије новог вируса корона SARS-CoV-2 под микроскопом.

Како је саопштила служба за односе са јавношћу Роспотребнадзора руски научници успели су да декодирају геном новог вируса корона.

Величина честица износи 100 до 120 нанометара (више од 400 пута тање од људске длаке). Фотографије су добијене методом негативног контраста на преносном електронском микроскопу JEM-140.

Државни научни центар Вектор има једну од најкомплетнијих колекција вируса на свету, укључујући вирус еболе, Марбург вирус, САРС, богиње и др. Са радом је почео 1974. годиен као затворени институт и прво правио вакцине и средства заштите од бактериолошког и биолошког оружја. У овом тренутку једина је установа иза Урала која има сертификат GMP који дозвољава производњу вакцина.

Лабораторија Вектор је једна од установа која је развила једину руску вакцину против вирусног хепатитиса А и увела је у производњу. Управо је Вектор 14. фебруара регистровао у Русији развијене тестове за откривање РНК вируса корона CoViD-19 методом полимеразне ланчане реакције.

У овом тренутку стручњаци лабораторије Вектор раде на развоју две вакцине против COVID-19. По речима директора Рината Максјутова прототипови ових вакцина проћи ће прва тестирања у јуну. Тестови овог Центра за откривање вируса корона већ су послати у неке регионе у Русији.

Подсећања ради епидемија вируса корона почела је крајем децембра у Кини са епицентром у граду Вухану. Касније су случајеви заразе регистровани у целом свету, да би СЗО 11. марта прогласила пандемију. Броз заражених премашио је 200 хиљада људи, док је у Русији оболело 147.

Руски председник Владимир Путин изјавио је раније данас у посети Криму (на полуострву нема регистрованих случајева болести) да треба бити спреман на сваки развој ситуације у вези са ширењем заразе изазване новим вирусом корона.