Производња руских инструмената за откривање вируса корона у ваздуху ће почети 2021. (ФОТО)

Pixabay
Ови уређаји мере ниво концентрације бактерија, вируса, токсина и антигена у ваздуху.

У Русији су тестирани уређаји за откривање бактерија и вируса у ваздуху затворене просторије, укључујући вирус корона, а њихова производња вероватно ће почети следеће године, наводи се у саопштењу руске државне корпорације Ростех. Холдинг „Швабе“ који је део корпорације коришћен је као база за тестирање инструмената.

Један уређај аутоматски детектује бактерије, вирусе и токсине који се налазе у ваздуху у распршеном облику, а други у узорцима ваздуха проналази антигене.

„Оба инструмента су успешно прошла државно тестирање и показала високу ефикасност. Анализа узорка ваздуха траје у просеку 10 до 30 минута, у зависности од нивоа концентрације патогена и низа других фактора“, саопштио је генерални директор „Швабе“ Алексеј Патрикејев.

Пројекат је реализован у оквиру програма „Национални систем хемијске и биолошке безбедности Русије“, чији су носиоци Федерални научноистраживачки центар за епидемиологију и микробиологију „Гамалеја“ и Институт за теоријску и експерименталну биофизику РАН.

„У сарадњи са пројектантима планирамо да 2021. годин почнемо серијску производњу инструмената и њихову испоруку наручиоцима“, истакао је привремени генерални директор Краснојарског завода „Зверев“ (једна од база за тестирања) Александар Новиков.

Како се наводи у саопштењу, оба уређаја непрекидно анализирају стање ваздуха у просторији, а приликом наглог прекорачења дозвољене концентрације патогена почињу процес узимања узорка. У случају откривања токсина, бактерија или вируса доноси се одлука о санитарном третирању просторије.