Рогозин Венеру назвао „руском планетом“ и „правим паклом“

NASA/ZUMAPRESS.com
Русија планира да на Венеру пошаље своју истраживачку мисију. То је „руска планета“, зато не треба заостајати у њеном проучавању, изјавио је први човек руске државне корпорације Роскосмос Дмитриј Рогозин.

Изјаву Рогозина је пренела новинска агенција ТАСС.

У нашем програму постоји план обнове истраживања Венере. Прво, то је заједнички са Американцима пројекат Венера – Д. Поред тога разматрамо слање посебне мисије на Венеру. То је руска планета, тако да не треба заостајати, рекао је Рогозин на изложби HeliRussia-2020.

Како је додао, мисија на Венеру укључена је у пројекат јединственог државног свемирског програма до 2030 године.

Раније су британски и амерички научници отркили отровну материју фосфин у горњим слојевима атмосфере Венере. Производе га бактерије које могу да опстану у безваздушној средини. Истраживачи тврде да њихово откриће доказује да на овој планети постоји живот.

Услови на Венери равни су истинском паклу, рекао је руководилац Роскосмоса Дмитриј Рогозин поводом саопштења америчких и британских научника о открићу биомаркера на тој планети. По његовим речима, откриће фосфина у атмосфери Венере још увек није директан доказ постојања живота на тој планети.

Ипак желим да потврдим да је наша земља била једина и прва на Венери. Тамо се налазио наша апарат, он је вршио истраживања, генерално, тамо је прави пакао, рекао је шеф Роскосмоса.