Руси направили инструмент који за пет секунди открива биолошку опасност

shvabe.com
Детектор „Сегмент Гама“ спроводи непрекидни мониторинг ваздуха у просторији на присуство експлозивних материја, опасних хемикалија и биолошких агенаса. Време потребно уређају да детектује опасност је највише пет секунди.

Холдинг „Швабе“ (део корпорације „Ростех“) направио је детектор „Сегмент Гама“, који за пет секунди открива експлозивне материје и опасне хемикалије у ваздуху, саопштила је прес-служба руске државне корпорације.

Прототип уређаја први пут је представљен на изложби „Комплексна безбедност“, која се одржава у парку „Патриот“ (код града Кубинка).

Сегмент Гама спроводи непрекидни мониторинг ваздуха у просторији на присуство експлозивних материја, опасних хемикалија и биолошких агенаса. Време потребно уређају да детектује опасност је највише пет секунди.

Према речима извршног директора „Ростеха“ Олега Јевтушенка, нови уређај може наћи примену на железничким станицама, у биоскопима, на концертима и у галеријама. Ефикасност откривања експлозивних материја, опасних хемикалија и биолошких агенаса је најмање 99,8%.

Раније је холдинг „Швабе“ представио уређај под називом „Детектор-БИО“ за откривање токсина, бактерија и вируса у ваздуху, укључујући вирус корона. Овај уређај направљен је у партнерству са Научноистраживачким центром за епидемиологију и микробиологију „Гамалеја“.